מרכז מצויינות עירוני |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() חזון המרכז
פיתוח והטמעה של מצוינות כערך, להוות מרכז עירוני המקדם ומאפשר, באמצעות מגוון פעילויות ומפגשים משמעותיים, את מימוש הפוטנציאל השכלי, הרגשי, החברתי וההתנהגותי, של התלמיד ברוך הכישרונות. המרכז פועל לאתר ולשתף בפעילותו תלמידים מגיל צעיר, להתפתח כמשאב לרכישת ידע ולמידה את תחום המצוינות, לפתח מיומנויות הוראה לקידום מצוינות בקרב סגלי ההוראה, לפתח ולטפח מנגנונים ארגוניים ופדגוגיים לקידום פעילויות עירוניות מגוונות החותרות למצוינות. המתווה לפעילות המרכז גובש על ידי ועדת היגוי עירונית בה שותפים משרד החינוך, האגף למחוננים ומצטיינים, ועד הורים עירוני, תושבים בעלי עניין, נציגי מורים מבתי הספר בעיר, נציגי אגף החינוך ברשותה של גב` סיגל שיינמן יו"ר אגף החינוך הממלכתי והנוער ומחזיקת תיק החינוך הממלכתי והנוער בעיר. המרכז הוקם בשנת תשע"א, והוא מאגד וממסד את הפעילויות שהתקיימו בעיר עד כה, מפעיל ומפתח תכניות חדשות.המרכז עובד בראייה רב תחומית, ומקיים ארבעה מוקדי פעילות מתמחים: מרכז מצוינות מתמטי, מרכז העשרה "אילת", מרכז מצוינות במוסיקה ומרכז מצוינות באקולוגיה. תוכניות המרכז פועלות על פי מודל "שלושת השלבים" של רנזולי, הכוללים שלושה שלבים: חשיפה העמקה וחקר בליווי ותמיכת האגף המחוננים והמצטיינים במשרד החינוך |
||