סייעות במוסדות החינוך |
סייעות טיפוליות כיתתיות, סייעות טיפוליות תגבור וסייעות צמודות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. שיטות ההוראה, החינוך והטיפול בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים במסגרות החינוך המיוחד/רגיל מבוססות על עבודה פרטנית וקבוצתית ועל תכנית טיפולית המותאמת ליכולתו של כל תלמיד ולמגבלותיו. בחלק מהמסגרות הללו יש צורך לתגבר את הצוות החינוכי מקצועי של המוסד בסייעות, כדי לבצע את מכלול המשימות הנדרשות בהן. הסייעת היא חלק בלתי נפרד מצוות המוסד החינוכי שהיא מועסקת בו. קיימת הבחנה בין מתכונות ההקצאה של שעות הסייעות:
שיקול הדעת של מפקח החינוך המיוחד על המוסד שבו התלמיד לומד. שעות אלה מוקצות מתוך המכסה המחוזית.
רגילה לאחר זכאות לתמיכה מסוג סייעת בוועדת השילוב המוסדית. כל הסייעות הינן עובדות הרשות ומועסקות על פי הסכמי השלטון המקומי. בהתאם לחוזר מנכ"ל מיוחד והוראת המנהלת הכללית:
|
||